توصیه به خواندن ۲۰۰ دعا در روز اول ماه شوال/لزوم انجام عبادت تا دقایق پایانی عید سعید فطر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۱۴۹۶
خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: دعاهای زیادی برای مناجات کردن در شبها و روزهای ماه رمضان وارد شده است، اما متاسفانه به روز عید فطر که میرسیم همه مناجاتها را رها میکنیم در حالی که ۲۰۰ دعا فقط برای این عید مبارک که همزمان با روز اول ماه شوال است توصیه شده.
حجتالاسلام و المسلمین حسین فاتحی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: هر فرد در سفر یا در هر جایی که باشد سعی میکند از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را کند و حسرت میخورد که چرا زود گذشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در همین راستا افزود: برخی افراد تصور می کنند در این سی روز میتوانند بهره ای ببرند اما بعد از گذر زمان متوجه می شوند که فرصت را در چشم بهم زدنی از دست داده اند. یکی از جاهایی که فرد به شدت حسرت میخورد پایان روزهای رجب و شعبان است اما در این دو امید است که بعد از آن ماه رحمت خدا در پیش است.
این کارشناس علوم قرآنی درباره حسرت روزه داران اظهار کرد: وقتی ماه مبارک رمضان به انتها میرسد به خصوص کسانی که اهل نماز و روزه هستند در اثر انسی که با خداوند گرفتهاند حسرت میخورند که ای کاش بیشتر از این با خداوند انس میگرفتند. اما هنوز دیر نیست، در ساعتهایی حضور داریم که لحظات آن بسیار برای ما مغتنم است و دیگر ۳۰ روز را در پیش نداریم.
حجتالاسلام و المسلمین فاتحی افزود: در روایت داریم خداوند متعال در هر شب از ماه رمضان هزار هزار بنده را از عذاب خود آزاد میکند. در عید سعید فطر خداوند لطف را به اوج خود میرساند و به تعداد تمام کسانی که در ماه رمضان بخشیده با رحمت خود میبخشد.
وی ادامه داد: کاری ندارد که خود را در معرض این آزادی قرار دهیم. این ماه که ابتدایش رحمت، میانهاش مغفرت و انتهایش رهایی از آتش جهنم است در واقع کسانی که اعمالشان درست است از ابتدای ماه مورد رحمت خداوند هستند، کسانی که کارشان گیری داشته بعد از ده پانزده روز روزه داری و استغفار از رحمت خدا بهرهمند میشوند اما عده دیگر که اهل آتش و عذاب است بعد ار 30 روز عبادت کردن، آنها نیز آزاد میشوند.
این کارشناس علوم قرآنی بیان کرد: دعاهای زیادی برای مناجات کردن در شبها و روزهای ماه رمضان وارد شده است، اما متاسفانه به روز عید فطر که میرسیم همه مناجاتها را رها میکنیم در حالی که ۲۰۰ دعا فقط برای این عید مبارک که همزمان با روز اول ماه شوال است توصیه شده.
وی با تاکید جایگاه خاص عید فطر برای مناجات توضیح داد: در روایتها آمده در عید فطر است که خداوند پردهها را کنار میزند و موقع نجوای با اوست، قرار نیست زحماتی که برای کاشت و رشد یک درخت کشیدهایم، موقع برداشت میوه، درخت را رها کنیم. در شب و روز عید فطر قرار است تمام آنچه در سی روز کاشتهایم، برداشت کنیم.
حجتالاسلام والمسلمین فاتحی خاطر نشان کرد: لحظات پایانی ماه مبارک یعنی اگر خواندن دعای ابوحمزه ثمالی، افتتاح و قرآن، کم حرف زدن با خدا، خلوت کردن با خدا، نرفتن به زیارت، افطار ندادن، دست نکشیدن به سر یتیم را انجام ندادهایم، از روزهایی که گذشت ناامید نشویم. الان وقت این است که لحظه به لحظه این ماه را غنیمت بشماریم بنابراین خوش به حال کسی که بتواند از این لحظات باقی مانده تا پایان عید سعید فطر استفاده کند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: ماه شوال اعمال عید سعید فطر ماه رمضان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیلالله تشبیه مینماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر میگردد.
وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش میداند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسانها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.
بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعهی کارگری ما یک جامعهی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.
وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار میباشد، خلأهایی مشاهده میشود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتیهایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.
بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیونها و فراکسیونهای مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.